1. JEDITE HRANU U KOJOJ UŽIVATE
Hrana za čovjeka predstavlja jedno prijatno  iskustvo. Zato je za uspešnu dijetu neophodno i da vaš izbor hrane bude onaj u kome uživate. Ukoliko dijetu počnete sa namernicama koje ne volite i isključite sve one u kojima uživate, velika je vjerovatnoća da nećete postići željeni cilj.
2. VELIČINA PORCIJE JE KLJUČNA STVAR
Držati se pravih i strogo definisanih veličina porcija vaših obroka je jedna od najvažnijih stvari prilikom gubljenja viška kilograma.
3. KLONITE SE RESTORANA I SAMI SEBI PRIPREMAJTE HRANU
Upravo su restorani oni koji diktiraju “normalnu” veličinu porcije obroka. Vrlo često je to mnogo više nego što je to vama zaista potrebno. Pripremajte za sebe sami svoj ručak i time ćete imati kontrolu nad kalorijama koje unosite.
4. UNOSITE HRANU BOGATU VLAKNIMA I PROTEINIMA
Vlakna i proteini čine da se osjećate energično. Unosite ih svakodnevno i neka vaši obroci budu bogati namernicama koje ih sadrže. Slatkiši imaju veoma nizak sadržaj proteina i vlakana i zato je njihovo prekomereno konzumiranje nepoželjno.
5. ISPROBAJTE MEDITERANSKU DIJETU
Neke studije su pokazale da je konzumiranje  mediteranske hrane smanjuje rizik od srčanih oboljenja i karcinoma dojke kod žena. U mediteranskoj kuhinji nema teško prerađene hrane i preterano velikih porcija, što vam pruža mogućnost pravilne i zdrave ishrane.
6. UZIMAJTE KALORIJE IZ HRANE NE IZ PIĆA
Istraživanje koje je sprovedeno na gojaznim ženama starosti između 25 i 50 godina su pokazala da je zamjena sokova i ostalih slatkih pića običnom vodom dovela do gubitka telesne težine kod gotovo svih žena.
7. BUDITE FLEKSIBILNI
U istraživanju koje se odnosilo na gojazne ljude starosti od 22 do 72 godine se pokazalo da se bolji efekat mršavljena opaža kod osoba koje su u okviru svoje ishrane unosile raznovrsne namernice nego kod onih koje su ponavljali 5 obroka svake nedjelje. Unosite što raznovrsniju hranu bogatu vitaminima, vlaknima i proteinima.
8. SLUŠAJTE SVOJ STOMAK 
Švedski naučnici aktivno radne na pronalaženju formule pomoću koje je moguće napraviti pravilan plan ishrane baziran na mikrobiomu svakog ljudskog organizma. Namirnice koje prijaju našem stomaku su voće, povrće, riba, piletina, jaja…
9. SPRIJEČITE PREJEDANJE 
Kada ste mnogo gladni veoma je važno da sprečite prejterani unos hrane. Ono što vam u ovim situacijama može pomoći je konzumiranje vode. Pijte vodu 30 minuta prije obroka i time sprečite prejedanje i gomilanje viška kilograma.
10. NE IDITE U NABAVKU NAMERNICA KADA STE GLADNI
Osobe koje su osjećale glad a pri tom obavljale nabavku namirnica kupile su i do tri puta više prehrambenih proizvoda od osoba koje su kupovinu obavljale site, dokazano je jednom malom američkom studijom.
11. ZAPOČNITE DAN DORUČKOM
Doručak je najbitniji obrok u toku dana. Neophodno je da svaki dan započnete doručkom koji je bogat proteinima ali sa niskim sadržajem šećera. Ovakav obrok će vam obezbijediti dovoljno energije da započnete uspješno dan.
12. NE UŽINAJTE NAKON VEČERE
Prekomjerni dnevni unos kalorija ćete sprečiti tako što ćete izbjegavati unos hrane u periodu od 6 do 7 sati ujutro.
13. ČUVAJTE SE ŽELJE ZA HRANOM KADA STE POSPANI
Jedna studija je pokazala da ljudski mozak pojačano registruje fotografije hrane u stanju kada je čovjek pospan u odnosu na stanje kada je on odmoran.
14. IZBJEGAVAJTE DIJETALNA PIĆA
Studija koja je sprovedena na 750 ljudi starosti preko 65 godina je pokazala da su osobe koje svakodnevno konzumiraju dijetalna pića imale 70 % veći porast u obimu struka od onih koji su ih rjeđe konzumirali ili ih uopšte nisu konzumirali.
15. NE GLADUJTE
Budite oprezni kada želite da se oslobodite viška kilograma. Gladovanje vas može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema. Neophodno je imati uvid u to koliki vam je dnevni unos kalorija potreban i držati se toga jer bi svaki njihov umanjen ili povećan unos izazvao problem u vašem organizmu.

Related Post

Ostavi komentar