U danima oko menstruacije možete da dobijete i do tri kilograma, ako ste primijetili da vam se to dešava, ne umišljate. Vaga stvarno pokazuje “višak”, farmerke su vam odjednom tijesne i to je samo jedna od sitnih neprijatnosti koje prate “one dane”.

U danima pred menstruaciju i tokom menstruacije neke žene mogu da dobiju i po nekoliko kilograma, kaže dr Loren Strajher profesor akušerstva i ginekologije sa Nortvestern univerziteta.

Ali, stvari nisu tako strašne kao što djeluju. Većina tih dodatnih kilograma je voda, koja se zadržava tokom PMS-a: “U danima pred menstruaciju, tijelo zadržava vodu, a kad se menstruacija završi, ta voda prosto ode, a sa njom odlaze i kilogrami”, kaže dr Strajher.

Ipak, čak i ako to znate, ta promjena u težini vam vjerovatno ide na živce, evo šta bi trebalo da imate na umu sljedeći put kad vas vaga iznervira.

Možete krivicu da “svalite” na hormone

Ženski reproduktivni hormon estrogen je na vrhuncu pred sam početak menstruacije. A visok nivo estrogena indirektno izaziva zadržavanje tečnosti u organizmu, pa se osjećamo naduveno, i dobijamo tih par “vodenih” kilograma. Dobra vijest je da nivo estrogena opada kad menstruacija konačno počne, tako da ćete malo olakšanje osjetiti taman prije nego što počnu menstrualni grčevi.

Još jedan hormon koji utiče na ovo je progesteron, objašnjava dr Nataša Džonson, ginekolog u Ženskoj bolnici u Bostonu. Nivo progesterona je na vrhuncu u drugoj polovini ciklusa, a on takođe izaziva zadržavanje vode, osjetljivost grudi i ponekad može da dovede i do promjena u težini zbog tog viška vode, naravno.

Ali, ima i dobrih strana. Žene ponekad primjećuju da im grudi porastu za čitav broj u vrijeme menstruacije, zahvaljujući progesteronu koji izvlači vodu iz krvnih sudova i “prebacuje” je u tkiva, čineći da ona djeluju punije, svježije, pripremajući se za potencijalnu trudnoću možda, kaže ona. Ovaj efekat je, doduše, privremen, tako da ako ne ostanete u drugom stanju tokom seldeće ovulacije, sve se vraća u normalu.

Žudite za toliko toga…

U vrijeme kad treba da dobijete, naravno, ne jede vam se brokoli. Ne, slatko i slano su vam na umu.

Nažalost, upravo ove namirnice će samo pogoršati stanje, kaže dr Lisa Dabni, iz Maunt Sajnaj bolnice. Slana hrana i prosti ugljeni hidrati kakvi su oni iz bombona, krofni i sličnih “poslastica” samo će doprinijeti zadržavanju vode.

A ako se davite u sladoledu i kolačima, tih nekoliko kilograma viška neće baš tako lako nestati ni kad menstruacija prođe.

Ako pokušavate da smršate, pijte dovoljno vode i držite se čistih proteina, kakvi su recimo oni iz grčkog jogurta i mesa, bićete siti i biće vam lakše da odolite žudnji za slatkišima.

Niste raspoloženi za vježbanje

Lijenost vas je obuzela, naduveni ste i umorni… Ali čak i ako je vježbanje posljednje što biste radili, ako se natjerate da odete u teretanu i malo se oznojite, vidjećete da ćete se osjećati bolje, kaže dr Dabni.

Znojenje vam pomaže da se oslobodite tog viška vode. Uz to, endorfin može da ublaži neprijatne menstrualne grčeve. Ali, ako niste raspoloženi – jedan preskočen trening nije nikakva drama, piše Womens’s Health.

Pretjerujete sa kofeinom (jer se osjećate iscrpljeno)

Kafa deluje tako primamljivo kad ste bezvoljni i iscrpljeni tokom onih dana… Umorni ste. I imate osjećaj da vam je potrebna dodatna “doza” kofeina. Ali, ako u danima oko menstruacije pijete više kafe nego što ste navikli, možete osjetiti stomačne tegobe, između ostalog i – nadimanje.

Kafa, naravno, nije jedini krivac, sve što sadrži kofein može imati sličan efekat, a to važi još i više za gazirana pića.

“Ponekad imamo utisak da će nam gazirani napici utoliti žeđ”, kaže dr Sara Tugud sa Univerziteta Južne Kalifornije. Ali, to se neće desiti, pre svega zato što su gazirana pića puna šećera koji će samo pogoršati vaše stanje.

Related Post

Ostavi komentar