Magnezijum je jedan od najvažnijih minerala u našem tijelu. Neophodan je za zdravlje srca, mišića i nervnog sistema.  On reguliše procese proizvodnje energije u ćelijama i rad više od 300 enzima, smanjuje neuromišićnu razdražljivost, štiti srce i krvne sudove, učestvuje u mineralizaciji kostiju.

Namirnice naročito bogate magnezijumom su: zeleno lisnato povrće (špinat, kelj, brokula), mahunarke, žitarice, orašasti plodovi, morske ribe (sardine, tunjevina, losos), mlijeko itd.

Preporučeni dnevni unos magnezijuma za odrasle osobe je oko 300 mg a za bebe oko 50 mg.  Tokom trudnoće i dojenja potrebe za ovim mineralom su uvećane za 150 mg.

Nekvalitetne i neredovite prehrambene navike, usporen metabolizam ili smanjena apsorpcija iz crijeva (npr. kod hroničnih alkoholičara jer alkohol smanjuje apsorpciju magnezijuma) mogu dovesti do nedostatka ovog minerala u tijelu. Nedostatak ovog minerala se najčešće javlja kod osoba između 45. i 50. godine života, međutim zbog stresa i nepravilne ishrane sve više se javlja i kod mlađe populacije. Deficit ovog minerala je čest uzrok bolnog grča mišića nogu, koji se osim tokom dana javlja i noću, tokom spavanja. Nedostatak magnezijuma može dovesti i do migrenoznih napada, koje se povlaće nadoknađivanjem ovog minerala. Kod djevojaka nedostatak magnezijuma može biti uzrok izrazito bolnih menstruacija. Umor i iscrpljenost takođe mogu biti simptomi deficita magnezijuma.

Redovitom i pravilnom ishranom je moguće zadovoljiti dnevne potrebe organizma za magnezijumom i to je najoptimalniji način. Međutim, ubrzan način života nam to nekad ne dozvoljava. U slučaju da osjećate neki od pomenutih simptoma nedostatka magnezijuma, aktivno se bavite sportom ili smatrate da vasa ishrana ne može da vam omogući zadovoljavanje dnevnih potreba za ovim mineralom razgovarajte sa vašim ljekarom o potencijalnoj suplementaciji magnezijumom.

Ostavi komentar